Nem minden nap adódik olyan lehetőség, hogy az ember megnézze élőben Nino Schurter Scott Spark RC bringáját, és kipróbálhasson egy némileg egyszerűsített verziót belőle, vagy számos más, felsőkategóriás Scott montit. Arról nem is beszélve, hogy a Scott osztrák képviselői segítettek abban, hogy minden tesztelő tökéletesen beállított bringákkal vághasson neki a közös útnak.
Az a megtiszteltetés ért minket, hogy mi vállalhattunk minden további feladatot egy igazán magas színvonalú teszthétvége szervezéséhez. Szerencsére a Hármashatár-hegy környékén jobbnál jobb montis ösvények közül választhattunk, amire szükség is volt, mivel a teljes osztrák Scott-tesztflotta bringái álltak rendelkezésre.
Ennek megfelelően három tesztkört készítettünk: egy xc kört, egy e-bike kört és egy enduro kört. A körök kialakításánál örök dilemma a teljesíthetőség és jó tesztelhetőség közötti egészséges kompromisszum megtalálása: egyszerre kell tekerhetőnek lennie komolyabb fizikai és technikai felkészültség nélkül és kell tudnia valódi képet nyújtani a tesztelt bringáról, amik jellemzően profi versenyzők számára készülnek. Szerencsére jól ismerjük a környéket, így nem okozott gondot a különböző karakterű pályák összeállítása.
Az előbb említett szempontoknak megfelelően az xc kör 15 km volt 400 m szintemelkedéssel, így kb egy erősebb rövid távú maraton fele volt: egyszerre jól teljesíthető komolyabb edzettség nélkül is, de mégis ki lehet alakítani alatta egy mélyebb benyomást a bringákról.
Az e-bike kör közel 19 km mellé 500 m szintemelkedést tartogatott, hogy kicsit jobban meg lehessen járatni a lábak mellett a motorokat is, anélkül, hogy az akkumulátorok lemerülésétől kelljen tartani napi két kör mellett (persze a modern nagy teljesítményű – 750Wh-ás akkumulátorok ennél jóval többet bírnak, de néha pont a nagyobb súlyú bringások használják szinte végig maximális rásegítéssel őket, ami extrém terhelést és gyors merülést jelent a legjobb rendszereknek is).
Az alap enduro kör 4,5 km volt, 50 m szint mászással és 330 m szint leejtőzéssel, hiszen a Hármashatár-hegy parkolóig autós felszállítást biztosított a Scott magyar képviselője számunkra és innen gurultunk le a Hűvösvölgyi jól ismert lángosos büféig. Ugyanakkor itt volt rugalmasság számunkra az autós felszállításnak köszönhetően, így teljesen a résztvevők technikai felkészültségére tudtuk szabni a pályákat, amivel maximálisan éltünk is: a felkészült tesztelők igényeihez alkalmazkodva a két nap alatt a környék összes jól ismert DH nyomját végig látogattuk a jános-hegyi Kőfejtőtől a hármashatár-hegyi Yokó-n át a nagy-hárs-hegyi DH pályáig és Trinity-ig a résztvevők nagy megelégedésére.
A tesztelők mellett mi is szuperül éreztük magunkat, reméljük lesz még hasonló alkalom!