Throwback 2021: Aktív fesztiválozás e-mountain bike nyergében

2021-ben szerencsére újraindult a rendezvényszezon és mi is a régi kerékvágásba fordítottuk az e-mountain bike-ok kormányát: a művészeti fesztiválokon közel 300 látogatónak mutattuk be az e-bike élményt.

Fotó: Pogonyi Dávid - Aktív Magyarország

Zalacsány fölött, az Örvényeshegy Pikniken először jártunk idén július 9. és 11. között. A fesztiválközpontként működő Pálos Resort vezetője, Badacsonyi Tamás segítségével változatos terepen sikerült kijelölnünk egy útvonalat. Jó szolgálatot tettek az összteleszkópos mountain bike-ok, olyanoknak is sikerült abszolválni a helyenként nem könnyű lejtőket, akik nem rendelkeztek tapasztalattal erdei utakon.

Külön köszönet Zsankó Nándornak, aki a környéken található Nyitott Porták közül vendégül látott minket Zalaszentlászlón és bemutatta a Zsankó Gazdaságot. A farmon a sertéstenyésztés teljes folyamata zajlik a takarmánytermesztéstől a csomagolásig, és magánszemélyek is vásárolhatnak egyenesen a tenyésztőtől.

Egyöntetű véleményünk volt, hogy a Zalában hálózatba tömörült Nyitott Porták meglátogatása pont megfelelő programként szolgálhat egy bringatúrán, hiszen rövid időt vesz igénybe egy ilyen megállás, ráadásul mindig hozzájuthatunk valamilyen finomsághoz, frissítőhöz.

Július vége a Művészetek Völgye Fesztiválról szólt, ahol az Aktív Magyarország programjai közül kiemelt szerepet kaptak e-mountain bike túráink, mondhatjuk a már szokásos útvonalakon.

Fotó: Pogonyi Dávid - Aktív Magyarország

Kipróbáltunk egy új kört, ami a látvány és a terep szempontjából is fantasztikusra sikerült, de sajnos a szederbokros és királydinnyés szakaszok miatt annyi defektet szedtünk össze, hogy két napon át tartó folyamatos gumiszerelés után visszatértünk a két bevált útvonalhoz…

Délelőtt és délután is indítottunk túrát, hogy minél többen kipróbálhassák az elektromos rásegítéses mountain bike-okat, de többen voltak, akiket a táj még jobban érdekelt, így mindkét körre beneveztek. Az egyik útvonalon Monoszlóig/Hegyestűig bringáztunk a tartható tempótól függően, megmutatva a balatoni panorámát. Közben sokat tekertünk a szórtkavicsos erdei utakon is, ahol még a kánikulában is kellemes volt a klíma. A másik körben a vigántpetendi szerpentin megmászása után Nagyvázsony felé vettük az irányt, és terepen, Pula és Öcs felé tekertünk vissza Kapolcsra.

A Kerekdomb Fesztiválra is új körrel készültünk a szőlődombok között terepen, amit jövőre mindenképpen megmutatunk, ha az időjárás is engedi. Idén nem engedte, szeptember közepén őszi esőzés fogadott, és a pénteki pályabejáráson konkrétan többször elakadtunk a ragadós sárban. Így maradt a tavalyi „biztonsági” útvonal főleg aszfalton, a Kőfejtő érintésével Hidegkútra, majd a Hideg-patak mentén leereszkedve csodás díszletek között Aranyospuszta, majd Abaújszántó felé. A résztvevők ezt maximálisan díjazták, senki nem akart nyakig sáros lenni, ráadásul a túrák során már az újabb esőzéseket is megúsztuk.

Közben a „fesztiválozós” e-mountain bike túrák lebonyolítására remek csapat kovácsolódott össze, köszönet a segítségért Fedor Pistinek, Szerző Petinek és Zoboki Petinek és az Aktív Magyarországos lányoknak!